XARXA ESCOLES ASSOCIADES UNESCO a CATALUNYA

Aquest blog neix per tenir un lloc on poder mostrar el treball que realitzen les escoles catalanes que estan associades a la UNESCO, així com qualsevol activitat, notícia, projecte o dades que ens arribin des de París, escoles PEA, la coordinació estatal o qualsevol xarxa, medi o institució amb els ideals i objectius proclamats per la UNESCO. (Als arxius mensuals trobareu tot el que s'ha penjat des de l'inici del blog)

15 de maig 2007

MASTER WALDORF

El nostre company Antonio Malagón de l'escola Waldorf de Madrid ens fa arribar la convocatòria del postgrau que es farà a Barcelona el proper curs
Estimats amics,Us enviem el programa del Postgrau d'Educació Infantil Waldorf que esrealitzarà el proper curs 2007/2008.Si necessiteu aclarir algun tema, podeu possar-vos en contacte amb nosaltres contestant directament aquest mail o per telèfon al número 651 072 447 (Àuria).Per inscriure's al Postgrau, heu d'emplenar les dues últimes pàgines del programa i envieu-les per correu electrònic a aquesta mateixa adreça (necessitareu convertir l'arxiu adjunt a word o un altre programa similar).
Cordialment,Àuria

Donat que el document que ens han enviat és molt extens, només penjem una part. Les persones interessades poden trucar al telèfon que s'indica i demanar el programa.

NOU CURS DE POSTGRAU D’ EDUCACIÓ
INFANTIL WALDORF A BARCELONA
(De setembre a juny)
Curs 2007-2008
El CENTRE SUPERIOR D’ESTUDIS UNIVERSITARIS LA SALLE (Universitat Autònoma de Madrid) i el CENTRE DE FORMACIÓ DE PEDAGOGÍA WALDORF presenten UN NOU CURS DE POSTGRAU D’ EDUACIÓ INFANTIL WALDORF A BARCELONA.

Aquest curs constarà de 22 mòduls (220 hores) i de 4 períodes de pràctiques obligatòries de 2 setmanes cadascú (240 hores), coincidents amb les 4 estacions de l’any, en Escoles d’Educació Infantil Waldorf que pertanyen a l’Associació de Centros Educativos Waldorf de España. Per treballar com a mestre/a caldrà un curs de pràctiques i la titulació corresponent.
El Curs, reconegut per l’Associació Internacional de Jardins d’Infants Waldorf (Internationale Vereinigung der Waldorfkindergantens, e. V.) amb seu a Stuttgart (Alemanya), vol respondre a la formació completa en Pedagogía Waldorf que necessita un o una mestre/a d’Educació Infantil.
Es presenta amb una triple perspectiva:
 Ponències i col·loquis respecte el coneixement del ésser humà i l’aproximació metodològica Waldorf.
 Activitats artístiques: pintar a l’aquarel.la, modelar amb cera i fang, música i cant, eurítmia, etc.
 Activitats manuals per aprendre a preparar i treballar amb el material didàctic: Elaboració de nines, preparació de teatrets de titelles, pastar i coure pa, taller de llana, fusta, costura, etc.
Sabem que el nen petit aprèn del seu entorn i l’integra a través de les seves mans, tocant, xuclant,... ja que mentre explora el món descobreix les seves característiques, la seva essència, i, alhora, de forma progressiva i invisible, també modela la seva estructura mental, fent possible el desenvolupament del pensament i la comprensió del món que l’envolta.
Al costat d’aquesta capacitat de “donar-se” al món, el nen duu amb ell una altra facultat extraordinària: La imitació. Gràcies a la qual, el nen IMITA dels adults el posar-se dret i caminar, el parlar i el pensar, els tres pilars fonamentals per al seu desenvolupament futur. A més, gràcies a la imitació, podrà integrar els gestos dels adults, reveladors de la seva essència, dels seus sentiments, dels seus pensaments... Així, tot l’entorn físic i humà s’imprimirà poc a poc dins l’ànima infantil, configurant, modelant al ser humà en desenvolupament que creix a cada nen per arribar a ser. Això, ens recorda la gran responsabilitat que com a mestres i com a
pares tenim davant del nen per a ser dignes de ser imitats...
L’infant ha de comprendre el seu entorn a través de les seves mans, explorant els materials, els objectes; a través del moviment, a través de la imaginació... Així doncs, tenint en compte els aspectes bàsics, abans anomenats, podem veure que el fonament d’aquest Curs Postgrau Waldorf és el desenvolupament interior del mestre i la seva capacitació per ser i practicar la investigació sobre l’ésser humà, capacitar-se per aprendre a observar i caracteritzar el nen del que tenim cura amb la finalitat de conèixer les seves veritables necessitats per a la seva
educació i el desplegament del seu ésser. Rudolf Steiner, filòsof austríac, creador de la Pedagogía Waldorf, va oferir una metodologia i didàctica plenament unides a la creativitat del mestre.
D’aquesta manera, en el Curs participaran uns vint-i-cinc docents (metges, psicòlegs, artistes, pedagogs, terapeutes, etc.) que presentaran els aspectes més diversos sobre la comprensió de l’ésser humà en evolució, la metodologia, la didàctica i el treball en la comunitat escolar.

Etiquetes de comentaris: ,