ACTIVITATS LINGUAPAX

Foto: Assistents a la jornada Linguapax en el pati de l'IEC
Em complau enviar-vos el resum del segon seminari Linguapax que com veieu, va ser molt interessant.
Hi eren presents:
Ma.Teresa Puigdellosas (CEIP Migdia de Girona), Dolors Colomer (Escola Virolai de Barcelona), Alícia Descamps (Col.legi El Roser de St. Julià de Vilatorta), Mariona Xichot i Noelia Gascon (CEIP Marinada d’El Masnou), Anna Sagrera (IES Sobrequés de Girona), Vicenç Gascó (IES Serra de Marina de Premià de Mar), Carme Dilmé i Núria Ball-llosera (CEIP Jacint Verdaguer de Sils), Pilar Ferràs (CEIP Isidre Martí d’Esplugues de Llobregat), Dolors Reig (Coordinadora estatal projecte Linguapax), Josep Cru (Institut Linguapax), Miquel Martí (XEAUC), Àngel Morillas (Coordinador Proj. Patrimoni), Cèlia Torres i Juanjo Gómez (CRP d’Esplugues de Llobregat) Rufina Moreno (Coordinadora Escoles UNESCO Espanya), Magdalena Pons (Coordinadora Escoles UNESCO Andalusia), Irene Vallvé (Coordinadora Escoles UNESCO Catalunya) Gisa Mohr (Coordinadora projecte Linguapax Catalunya).
09.15 – 10.00
D’acord amb el programa previst varem tenir la sort de poder visitar
intervenció en el Senat de Madrid sobre el tema de l’assetjament a les escoles. Exposa l’experiència portada a terme en el seu institut, aplicant el projecte Linguapax en la mediació de conflictes: A més treball de grup, més socialització i menys conflictes, prevalent sempre una òptima relació professor - alumne i el mètode socioafectiu en qualsevol de les situacions a resoldre.
Ens parla també d’altres intervencions al llarg de la sessió al Senat i considera que ha estat una experiència altament positiva.
És una experiència encoratjadora per a tot el professorat d’anglès de Primària.
Ens parla de la riquesa de llengües que hi ha en continents com p. ex. l’africà on en algunes zones coexisteixen i s’utilitzen fins a 4 i 5 llengües diferents en una sola comunitat i on cada llengua és emprada per un ús determinat (familiar, institucional, ocupacional….)
Ens parla breument dels projectes internacionals de l’Institut Linguapax i de les edicions de material divers.
Ens porta diverses publicacions, algunes de les quals són repartides entre els assistents.
Finalment, ens informa sobre la convocatòria d’una taula rodona sobre « Sensibilització lingüística a les ONG” el dia 21 del mes que vé.
Informa sobre la integració a la xarxa de noves escoles i sobre la utilització del logo UNESCO. Aquest logo ha de figurar a partir d’ara en tots els escrits de les Escoles UNESCO. N’enviarà un exemplar a cada escola.
“Un Vaixell ple de poemes i cançons”
Els tres centres han acabat i enviat el primer bloc, però els centres que havien de rebre treballs de Galícia i del País Basc no han rebut res encara.
Alícia Descamps, de l’Escola El Roser de St. Julià de Vilatorta comenta que encara que el seu centre no s’ha inscrit en el projecte del “Vaixell”, n’han fet una adaptació amb el nom de “Un vaixell ple de colors”, un viatge virtual que passa per totes les aules, des de Llar d’infants P2 fins a 4t d’ESO i que acabarà el dia de St. Jordi, quan el vaixell arribarà a port carregat de poemes.
Mariona Xicot, explica que a l’escola Marinada es treballarà sobre el contingut de la pel·lícula “Cadena de Favors” des de 3er fins a 6è i que a Educació Infantil i Cicle Inicial treballaran sobre la base del conte “Els bons amics”.
Les activitats a fer el Dia de
Les activitats del dia de
· Jocs de presentació
· Jocs de confiança
· Treball de consens d’un tema LINGUAPAX
· Activitat LINGUAPAX conjunta de tots els alumnes
· Simulacre Assemblea ONU. Tema : Els Drets de L’Infant
· Avaluació
La concreció definitiva de les diverses activitats seran comunicades als centres interessats en un document a part que enviarà la coordinadora, Gisa Mohr.
Miquel Martí s’ofereix a preparar el text per al tema de l’assemblea.
D'altra banda us dóno una web on trobareu informació sobre la Setmana Internacional del Llibre Infantil i Juvenil:
<< Home